Drage učenice i dragi učenici III-5 (važi za obe grupe),
Na prethodnim časovima upoznali smo se sa pisanjem, uređivanjem i testiranjem programskih kodova u programskim jezicima Pascal i Pajton za jednostavne zadatke, kao i ispravljanjem jednostavnih sintaksnih grešaka (prvih 14 zadataka i 4 vežbe). Posebnu pažnju smo obratili na naredbe izlaza (write, writeln, odnosno print) i ulaza (read, odnosno input) za konzolne aplikacije, odnosno sa komandno-linijskim korisničkim interfejsom.
Na poslednjim časovima smo se prvi put upoznali sa grafičkim korisničkim interfejsom i razvojnim interfejsom za grafičko okruženje, odnosno sa dizajniranjem glavnog obrasca (formom) i najosnovnijm grafičkim kontrolama (polje za unos podataka, natpis i komandno dugme) kroz projektne datoteke i programiranje obrade događaja (kada korisnik klikne na komandno dugme na obrascu/formi). Za kreiranje, uređivanje, dizajniranje, pisanje i testiranje programskog koda za aplikacije u grafičkom korisničkom interfejsu neophodno nam je i integirasano grafičko razvojno okruženje, kao što Lazarus/Delphi, Visual Studio, Android Studio, NetBeans ili Eclipse. Mi ćemo ove godine, počev od 015 zadatka pa sve do kraja 3. razreda koristiti Lazarus kao besplatnu verziju Delphi razvojnog okruženja na redovnim časovima u kabinetu, pa je neophodno i da svako od vas instalira Lazarus na svojim računarima kod kuće, kako bi mogao da rešava zadatke.
Veoma je važno da do kraja ove nedelje svako od vas, kod kuće:
- Preuzme i instalira besplatno razvojno okruženje Lazarus.
- Prouči uvodne materijale iz udžbenika i
- Pažljivo rešava zadatke od 015 do 021 prateći uputstva korak po korak.
- Rok za posavaljanje rešenja zadataka od 015 do 021 na sistem za elektronsko učenje na ocenjivanje je do 03.11. (važi za obe grupe).
- Rok za posavaljanje rešenja zadataka od 022 do 030 na sistem za elektronsko učenje na ocenjivanje je do 10.11. (važi za obe grupe).
Potrebno je da do kraja ove nedelje (do 03.11) korišćenjem svih dostupnih materijala, odnosno udžbenika i interneta, proučite materijale u okviru teme 3. Kreiranje aplikacije u integrisanom razvojnom okruženju:
3.3. Структура програма и пројекта
- Структура програма и пројекта - Увод
- Zadatak 016: Struktura programa i projekta - Konzolna aplikacija sa komandno-linijskim korisničkim interfejsom
3.4. Дизајн корисничког интерфејса; појам контрола и врсте контрола
- Дизајн корисничког интерфејса; појам контрола и врсте контрола - Увод
- Kontrola za natpis: Label
- Komandno dugme: Button
- Delphi - Video tutorijal
- Delphi 7 - Video tutorijali
- Zadatak 017: Dizajn korisničkog interfejsa i jednostavnih kontrola
- Zadatak 018: Struktura programa i projekta - Aplikacija sa grafičkim korisničkim interfejsom - Događaj klik mišem - Promena atributa Caption (text)
3.5. Појам догађаја и обраде догађаја; програмирање обраде догађаја
- Појам догађаја и обраде догађаја; програмирање обраде догађаја - Увод
- Zadatak 019: Programiranje obrade događaja - Dva komandna dugmeta - Dva događaja klik
- Zadatak 020: Programiranje obrade događaja - Dva polja za unos teksta - Konkatenacija
- Sabiranje dva broja
- Zadatak 021: Programiranje obrade događaja - Dva polja za unos teksta - Sabiranje 2 broja - Neophodna konverzija!
3.6. Графика (цртање по прозору)
- Графика (цртање по прозору) - Увод
- Zadatak 022: Programiranje obrade događaja Button1Click - Promena pozicije kontrole (pomeranje u desno)
- Zadatak 023: Programiranje obrade događaja FormMouseDown - Promena pozicije kontrole
- Zadatak 024: Programiranje obrade događaja FormMouseDown - Crtanje linija po platnu prozora (LineTo)
- Zadatak 025: Programiranje obrade događaja FormMouseMove - Crtanje linija po platnu prozora (LineTo)
- Zadatak 026: Programiranje obrade 3 događaja FormMouseMove, FormMouseDown i FormMouseUp - Crtanje linija, duži, pravougaonika i elipsi na platnu prozora
- Zadatak 027: Programiranje obrade 3 događaja FormMouseMove, FormMouseDown i FormMouseUp - Crtanje linija i figura na platnu prozora
- Zadatak 028: Programiranje obrade događaja FormMouseDown - Crtanje trougla (MoveTo, LineTo)
- Zadatak 029: Programiranje obrade događaja FormDblClick - Crtanje dijagonale prozora
3.7. Дебаговање
Pozdrav,
Dragan Ilić
Нема коментара:
Постави коментар