уторак, 23. октобар 2012.

Skolski_program_2012

Школски програм 2012


Школски програм 2012

На основу члана 76. Закона о основама система образовања и васпитања (Сл. гл. бр. 72/09 и 52/11), Школски одбор Прве нишке гимназије ''Стеван Сремац'' је на седници одржаној дана ___. ___. 2012. године донео



Школски програм
Прве нишке гимназије ''Стеван Сремац''
за природно-математички, друштвено-језички и филолошки смер


Садржај

  • Увод
  • О школи некада
  • Школа данас
  • Реализација наставног плана и програма у гимназији
  • Наставни предмети који се изучавају у четири разреда гимназије и њихов недељни фонд часова
  • Праћење и евалуација реализације школског програма
  • Стандарди образовања
  • Праћење и оцењивање постигнућа ученика
  • Прилог 1 – Правилник о наставном плану и програму за гимназију
  • Прилог 2 – Правилник о наставном плану и програму за обдарене ученике у филолошкој гимназији
  • Прилог 3 – Правилник о оцењивању ученика у средњој школи  



Увод

Школски програм Прве нишке гимназије ''Стеван Сремац'' за природно-математички, друштвено-језички и филолошки смер израдили су педагог и директор школе у сарадњи са професорима ангажованим на реализацији образовно-васпитног рада у школи.

Полазне основе за израду школског програма биле су:

  • Закон о основама система образовања и васпитања
  • Правилник о општим основама школског програма (''Сл. гласник РС – Просветни гласник'', бр. 5/04)
  • Правилник о наставном плану и програму за гимназију (''Сл. гласник РС – Просветни гласник'', бр. 3/91, 3/92, 17/93, 2/94,2/95, 8/95, 23/97, 2/02, 5/03, 10/03, 11/04, 18/04, 24/04, 3/05, 11/05, 2/06, 6/06, 12/06, 17/06, 1/08, 8/08, 1/09, 03/09, 10/09, 5/10 и 7/11) – Прилог 1
  • Правилник о наставном плану и програму за обдарене ученике у филолошкој гимназији (''Сл. гласник РС – Просветни гласник'', бр. 24/97, 1/2000, 8/04, 17/06 и 8/08) – Прилог 2
  • Правилник о оцењивању ученика у средњој школи (''Сл. гласник РС'', бр. 33/99 и 108/03) – Прилог 3
  • Извештаји о раду школе у претходном периоду
  • Услови рада у школи
  • Образовне потребе ученика школе 
  
О школи некада

Прва нишка гимназија ''Стеван Сремац'' једна је од најстаријих гимназија у Србији. Основана је 1878. године Указом кнеза Милана Обреновића, а своје данашње име добила је по једном од својих професора и нашем истакнутом књижевнику, Стевану Сремцу. Поред Сремца у школи су од њеног оснивања па до данашњих дана учили и радили многи данас чувени људи: књижевници Љубомир Симић, Владислав Петковић – Дис, Борисав Станковић, Бранко Миљковић, некадашњи председник владе Драгиша Цветковић, композитор Станислав Бинички, глумац Љубиша Самарџић само су неки од њих. Ученици и професори Гимназије основали су градску библиотеку, Народно позориште и књижевни часопис ''Градина'', а школа је од првих дана свог постојања средиште културних догађања у граду. Прва нишка гимназија ''Стеван Сремац'' добитник је Вукове награде и Награде града Ниша за посебан допринос у области образовања.



Школа данас

Прва нишка гимназија ''Стеван Сремац'' има 24 одељења природно-математичког, друштвено-језичког и филолошког смера. Једно одељење у сваком разреду је филолошког смера, док је преосталих пет друштвено-језичког и природно-математичког смера, при чему број одељења једног од ова два смера зависи од предлога плана уписа који Наставничко веће доставља Школској управи пред почетак уписне процедуре за сваку наредну школску годину. Ученици филолошког смера уписују се у нашу школу на основу броја поена које остварују својим успехом у шестом, седмом и осмом разреду основне школе (укупно 60), на завршном испиту у основној школи (укупно 40) и на основу резултата пријемног испита из српског и енглеског језика који се одржава у школи прве недеље јуна (укупно 240 поена). Ученици друштвено-језичког и природно-математичког смера уписују се у нашу школу на основу броја поена које остварују својим успехом у шестом, седмом и осмом разреду основне школе (укупно 60), на завршном испиту у основној школи (укупно 40) и на основу листе жеља коју попуњавају у својим основним школама.
Висок број поена потребан за упис у Прву нишку гимназију ''Стеван Сремац'' сврстава је у једну од најпопуларнијих школа у земљи. Такође, бројни успеси њених ученика на републичким такмичењима и конкурсима чине је и једном од најквалитетнијих школа. О квалитету образовно-васпитног рада у нашој школи говори и чињеница да наши матуранти са великим успехом уписују и завршавају студије, као и то да радо одржавају контакт са својим професорима и редовно долазе у школу која им је пружила неопходну подршку и помоћ при избору занимања.


Реализација наставног плана и програма у гимназији

Настава у нашој школи изводи се у складу са Правилником о наставном плану и програму за гимназију и Правилником о наставном плану и програму за обдарене ученике у филолошкој гимназији (Прилог 1 и 2). Посебна пажња посвећује се  осавремењивању наставног процеса у школи у смислу набавке модерних наставних средстава и стручног усавршавања професора. На том пољу последњих година учињено је заиста много пре свега кроз реализацију пројеката и кроз учешће наших професора на бројним семинарима.

Ученици I разреда имају укупно 14 обавезних предмета, као и један изборни предмет, веронауку или грађанско васпитање. О изборном предмету ученици и родитељи изјашњавају се на почетку школске године и он се изучава до краја средње школе.
Ученици II разреда имају укупно 14 обавезних предмета на природно-математичком и 15 на друштвено-језичком и филолошком смеру, као и по један изборни предмет. Такође, ученици филолошког смера од другог разреда имају и један факултативни предмет, трећи страни језик.
Ученици III разреда имају укупно 12 обавезних предмета на природно-математичком, 13 на друштвено-језичком и 15 на филолошком смеру, као и по један изборни предмет.
Ученици IV разреда имају укупно 12 обавезних предмета на природно-математичком, 13 на друштвено-језичком и 14 на филолошком смеру, као и по један изборни предмет.





Наставни предмети који се изучавају у четири разреда гимназије
и њихов недељни фонд часова

Први разред – Обавезни предмети
Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Српски језик и књижевност
4
Српски језик и књижевност
4
Српски језик
2
Први страни језик¹
2
Први страни језик¹
2
Књижевност
3
Други страни језик²
2
Други страни језик²
2
Први страни језик¹
5
Латински језик
2
Латински језик
2
Други страни језик²
3
Математика
4
Математика
4
Латински језик
2
Физика
2
Физика
2
Математика
3
Биологија
2
Биологија
2
Физика
2
Хемија
2
Хемија
2
Хемија
2
Ликовна култура
1
Ликовна култура
1
Ликовна култура
1
Музичка култура
1
Музичка култура
1
Музичка култура
1
Физичко васпитање
2
Физичко васпитање
2
Физичко васпитање
2
Историја
2
Историја
2
Историја
2
Географија
2
Географија
2
Географија
2
Рачунарство и информатика
2
Рачунарство и информатика
2
Рачунарство и информатика
2

¹ Енглески језик
² Немачки, француски, руски и италијански језик

Први разред – Изборни предмети
Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Веронаука
1
Веронаука
1
Веронаука
1
Други разред – Обавезни предмети
Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Српски језик и књижевност
4
Српски језик и књижевност
3
Српски језик
2
Први страни језик¹
3
Први страни језик¹
2
Књижевност
3
Други страни језик²
2
Други страни језик²
2
Први страни језик¹
5
Латински језик
2
Психологија
2
Други страни језик²
3
Психологија
2
Математика
5
Латински језик
2
Математика
3
Физика
3
Математика
2
Физика
2
Биологија
2
Физика
2
Биологија
2
Хемија
3
Хемија
1
Хемија
2
Ликовна култура
1
Биологија
2
Ликовна култура
1
Музичка култура
1
Ликовна култура
1
Музичка култура
1
Физичко васпитање
2
Музичка култура
1
Физичко васпитање
2
Историја
2
Физичко васпитање
2
Историја
2
Географија
2
Историја
2
Географија
2
Информатика³
60
Географија
2
Информатика³
60


Информатика³
60

¹ Енглески језик
² Немачки, француски, руски и италијански језик
³ Настава информатике изводи се у блоку са годишњим фондом од 60 часова.


Други разред – Изборни предмети
Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Веронаука
1
Веронаука
1
Веронаука
1

Други разред – Факултативни предмети
Смер филолошке гимназије
Трећи страни језик³
2



³Италијански, шпански и немачки језик

Трећи разред – Обавезни предмети

Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Српски језик и књижевност
5
Српски језик и књижевност
3
Српски језик
2
Први страни језик¹
5
Први страни језик¹
2
Књижевност
3
Други страни језик²
2
Други страни језик²
2
Први страни језик¹
5
Математика
2
Математика
5
Други страни језик²
3
Физика
2
Физика
3
Латински језик
2
Биологија
2
Биологија
3
Биологија
2
Ликовна култура
1
Хемија
3
Ликовна култура
1
Музичка култура
1
Физичко васпитање
2
Музичка култура
1
Физичко васпитање
2
Историја
2
Физичко васпитање
2
Историја
3
Географија
2
Историја
2
Географија
2
Логика
2
Устав и права грађана
1
Логика
2
Информатика³
1/30
Логика
2
Информатика³
1/30

Информатика³
1/30


Психологија
2


Основи превођења
2

¹ Енглески језик
² Немачки, француски, руски и италијански језик
³ Настава информатике реализује се у блоку са годишњим фондом од 30 часова и   једним часом недељно у распореду.

Трећи разред – Изборни предмети

Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Веронаука
1
Веронаука
1
Веронаука
1


Трећи разред – Факултативни предмети
Смер филолошке гимназије
Трећи страни језик³
2



³Италијански, шпански и немачки језик



Четврти разред – Обавезни предмети

Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Српски језик и књижевност
5
Српски језик и књижевност
4
Српски језик
2
Први страни језик¹
4
Први страни језик¹
2
Књижевност
3
Други страни језик²
2
Други страни језик²
2
Први страни језик¹
5
Математика
2
Математика
4
Други страни језик²
3
Физика
2
Физика
5
Латински језик
2
Ликовна култура
1
Биологија
3
Ликовна култура
1
Музичка култура
1
Хемија
2
Музичка култура
1
Физичко васпитање
2
Физичко васпитање
2
Физичко васпитање
2
Историја
3
Устав и права грађана
1
Историја
2
Устав и права грађана
1
Социологија
2
Социологија
2
Социологија
3
Филозофија
2
Филозофија
3
Филозофија
3
Информатика³
1/30
Увод у општу лингвистику
2
Информатика³
1/30

Информатика³
1/30


Реторика и беседништво
2

¹ Енглески језик
² Немачки, француски, руски и италијански језик
³ Настава информатике реализује се у блоку са годишњим фондом од 30 часова и   једним часом недељно у распореду.


Четврти разред – Изборни предмети

Друштвено-језички смер
Природно-математички смер
Смер филолошке гимназије
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Грађанско васпитање
1
Веронаука
1
Веронаука
1
Веронаука
1


Четврти разред – Факултативни предмети
Смер филолошке гимназије
Трећи страни језик³
2



³Италијански, шпански и немачки језик


Праћење и евалуација реализације школског програма

Евалуација програма реализује се кроз:
·         Седнице Одељенских већа
·         Седнице Наставничког већа
·         Примену стандардизованих тестова на нивоу актива
·         Самовредновање школе
·         Сарадњу са родитељима
·         Сарадњу са локалном заједницом

Приликом праћења користе се упитници, анкете и тестови и врши анализа добијених података. Педагошко–инструктивни рад врше педагог, директор и ментори за одређене предмете.
Стандарди образовања

Очекивана знања, способности и вештине представљају резултат педагошког процеса, чија су полазишта одређена циљевима и задацима образовања и васпитања.
Посебни стандарди одређују ниво развијености знања, способности и вештина које ученик остварује на крају разреда у оквиру сваког наставног предмета.
Постоје и стандарди остварености задатака и постигнућа на школском нивоу, који се одређују на основу резултата школских испитивања и очекиваног и пожељног нивоа достигнућа – школског стандарда.


Праћење и оцењивање постигнућа ученика

Ученици се описно оцењују из изборних предмета: грађанског васпитања (веома успешан и успешан) и верске наставе (истиче се, добар и задовољавајући).

Критеријуми за бројчано оцењивање успеха ученика су врста, обим и ниво знања, умења и вештина и ангажовање ученика у наставном процесу. Врсте знања су основна, проширена и продубљена знања, обим је количина усвојених садржаја, а ниво знања је квалитет усвојености. Ангажовање ученика процењује се на основу њиховог активног учешћа у настави, сарадње са другима и уважавања и помоћи другима.

У поступку оцењивања ученика уважава се личност ученика, његове способности, развојне карактеристике и услови у којима живи и учи. Оцењивање треба да буде подстицајно, да јача самопоуздање и развија личност ученика како би он био што активнији у наставним и ваннаставним активностима.


Извор: Прва нишка гимназија "Стеван Сремац"

Нема коментара: