среда, 31. октобар 2018.

3. Razred: Graficki korisnicki interfejs

Drage učenice i dragi učenici III-5 (važi za obe grupe),
 
Na prethodnim časovima upoznali smo se sa pisanjem, uređivanjem i testiranjem programskih kodova u programskim jezicima Pascal i Pajton za jednostavne zadatke, kao i ispravljanjem jednostavnih sintaksnih grešaka (prvih 14 zadataka i 4 vežbe). Posebnu pažnju smo obratili na naredbe izlaza (write, writeln, odnosno print) i ulaza (read, odnosno input) za konzolne aplikacije, odnosno sa komandno-linijskim korisničkim interfejsom.
 
Na poslednjim časovima smo se prvi put upoznali sa grafičkim korisničkim interfejsom i razvojnim interfejsom za grafičko okruženje, odnosno sa dizajniranjem glavnog obrasca (formom) i najosnovnijm grafičkim kontrolama (polje za unos podataka, natpis i komandno dugme) kroz projektne datoteke i programiranje obrade događaja (kada korisnik klikne na komandno dugme na obrascu/formi). Za kreiranje, uređivanje, dizajniranje, pisanje i testiranje programskog koda za aplikacije u grafičkom korisničkom interfejsu neophodno nam je i integirasano grafičko razvojno okruženje, kao što Lazarus/Delphi, Visual Studio, Android Studio, NetBeans ili Eclipse. Mi ćemo ove godine, počev od 015 zadatka pa sve do kraja 3. razreda koristiti Lazarus kao besplatnu verziju Delphi razvojnog okruženja na redovnim časovima u kabinetu, pa je neophodno i da svako od vas instalira Lazarus na svojim računarima kod kuće, kako bi mogao da rešava zadatke.
 
Veoma je važno da do kraja ove nedelje svako od vas, kod kuće:
  1. Preuzme i instalira besplatno razvojno okruženje Lazarus.
  2. Prouči uvodne materijale iz udžbenika i
  3. Pažljivo rešava zadatke od 015 do 021 prateći uputstva korak po korak.
  4. Rok za posavaljanje rešenja zadataka od 015 do 021 na sistem za elektronsko učenje na ocenjivanje je do 03.11. (važi za obe grupe).
  5. Rok za posavaljanje rešenja zadataka od 022 do 030 na sistem za elektronsko učenje na ocenjivanje je do 10.11. (važi za obe grupe).
Potrebno je da do kraja ove nedelje (do 03.11) korišćenjem svih dostupnih materijala, odnosno udžbenika i interneta, proučite materijale u okviru teme 3. Kreiranje aplikacije u integrisanom razvojnom okruženju:
 
3.3. Структура програма и пројекта
3.5. Појам догађаја и обраде догађаја; програмирање обраде догађаја
Pozdrav,
Dragan Ilić

Нема коментара: