----- Original Message -----
From: Dragan Ilic
Sent: Monday, December 24, 2018 11:44 PM
Subject: 3. Razred: 5. Algoritmi i programi linijske strukture
Drage učenice i dragi učenici 3. razreda,
Do sada, a naročito nakog prvog pisanog zadatka, svaki učenik 3. razreda bi trebalo da razlikuje i primenjuje algoritamska reenja linijske i razgranate strukture, kao i najjednostavnije ciklične striukture, i da za svaku strukture ume da napie i testira odgovarajući programski kod za konzolne i GUI aplikacije.
U većini, odnosno skoro svim zadacima do sada, osnovni cilj je bio da kroz prateća uputstva (korake) se svako od vas postepeno upoznaje sa odgovarajućim naredbama programskog koda u nekom programskom jeziku (uglavnom smo koristili Pascal, ali i Pajton, a nekoliko učenika i C++) i razvojnim okruenjem, kao to je Lazarus/Delphi za kreiranje i testiranje GUI aplikacija.
U narednom periodu, do kraja 1. polugodita, odnosno do kraja januara, potrebno je da svaki učenik 3. razreda detaljnije proveri i potvrdi svoja stečena znanja iz ove oblasti, tako to će samostalno reavati konkretnije zadatke, uglavnom iz liniske strukture, odnosno zadatke od 101. do 120 imajući u vidu sledeće činjenice:
- U zadacima od 101. do 120. nema pratećih uputstava za reavanje zadatka korak po korak, već je dat samo tekst zadatka sa pratećim zahtevima i linkom do originalnog zadatka na portalu Petlja.org.
- To znači da je potrebno svaki učenik 3. razreda pročita i samostalno pronađe način(e) za reavanje zadatka, korićem svega to je do sada naučio, odnosno moe, ukoliko to eli, da koristi prvo papir i olovku i skcira algoritamsko reenje (kao na pismenom), ili da koristi program FlowGorithm kao pomoć prilikom reavanja zadatka, a da zatim, obavezno napie odgovarajući programski kod i to za konzolnu aplikaciju i da ga testira u razvojnom okruenju (Onlajn kompajler, ili Free Pascal ili Lazarus) ili direktno na portalu Petlja.org (ako otvori besplatan nalog). Svaki učenik 3. razreda bi trebalo da ume da napie i testira odgovarajući programski kod za svaki od 101. do 120. zadatka za konzolne aplikacije do 10.januara.
- Ipak, poeljno je da bar nekoliko zadataka (na primer najmanje 5 od ovih 20 po sopstvenom izboru) uradi i u grafičkom okruenju, kao to je Lazarus za GUI aplikacije, odnosno da koristi projekat, forme i kontorle na formi, kako bi se to bolje pripremio za 2. polugodite.
- U 2. polugoditu ćemo na sličan način, ali mnogo detaljnije reavati zahtevnije zadatke iz razgranate i ciklične strukture, a uvećemo i potrprograme, nizove i jo neke nove elemente iz algoritama i programiranja, pa je i zbog toga veoma vano da svako od vas dobro prouči i u predviđenom roku (do 10.januara) reava ovih 20 zadataka.
- Takođe, neke od ovih zadataka ste imali na prvom pismenom, te je s jedne strane veoma vano da ih to pre reavate, dok ste jo u formi, i tako jo bolje naučite, a i sa druge strane, kao to sam vam najavio, moete ih koristiti kao neku vrstu popravka pisanog zadatka, ukoliko niste zadovoljni rezultatima i ocenom.
Potrebno je da svako od vas kod kuće, do 10.januara, korićenjem udbenika i dostupnih materijala na internetu pregleda i prouči naredbe dodele (i grananja) iz oblasti 5. Algoritmi i programi linijske strukture:
5. Алгоритми и програми линијске структуре
5.1. Алгоритми засновани на примени математичких формула
- Алгоритми засновани на примени математичких формула - Увод
- Prosta linijska struktura
- Zadaci - Linijska struktura
- Pascal ABC Tutorijal
- Programski jezik Object Pascal u Delphi-ju
- 3. Razred: Programiranje - Linijska struktura
- 3. Razred: Programiranje - Linijska struktura - Vebe
- Zadatak 101: Trening
- Zadatak 102: List papira
- Zadatak 103: Stolnjak
- Zadatak 104: Zapremina kocke
- Zadatak 105: Zapremina bazena
- Zadatak 106: Rastojanje između dve tačke
- Zadatak 107: Pravougaonik dat naspramnim temenima
- Zadatak 108: Povrina i obim kruga
- Zadatak 109: Povrina trougla datih temena
- Zadatak 110: Putovanje
- Zadatak 111: Fudbalski teren
- Zadatak 112: Taksi
- Zadatak 113: N-ti dan treninga
- Zadatak 114: Grupa radnika
- Zadatak 115: Sustizanje automobila
- Zadatak 116: Najslabiji kontrolni
- Zadatak 117: Lift
- Zadatak 118: Pokloni
- Zadatak 119: Prevođenje ukupnog broja sekundi u broj sati, minuta i sekundi
- Zadatak 120: Bankomat
- Test 05: 5. Naredbe i izrazi
- Anketa 01
Napomena:
- Zadaci iz ove oblasti (od 81 do 85) neće biti na prvom pisanom zadatku sutra, ali je neophodno da ih proučite u istoj nedelji odmah posle prvog pisanog zadatka.
Pozdrav,
Dragan Ilić
Нема коментара:
Постави коментар