----- Original Message -----
Sent: Saturday, August 03, 2013 6:58 PM
Subject: PROCITAJ
ЗАБРАНА КОМУНИКАЦИЈЕ | | |
SATURDAY, 03 AUGUST 2013 |
У Немачкој забрана комуникације између учитеља и ученика преко друштвених мрежа Нереална или ипак закаснела одлука? Од недавно и у немачкој покрајини Баден-Виртемберг учитељи и ученици не смеју да комуницирају преко друштвених мрежа. У којој мери је одлука Министарства културе оправдана? Одлука Министарства културе покрајине Баден-Виртемберг је јасна. Ученици у школама ове покрајине не смеју више да користе друштвене интернет платформе, као што су Фејсбук, Твитер или ШтудиФауЦет (СтудиВЗ) у службене сврхе. Осим што је забрањено користити ове интернет странице за комуникацију међу ученицима, исто важи и за службену комуникацију између наставника. Тиме се покрајина на југозападу земље придружила ономе што Баварска и Шлезвиг-Холштајн спроводе већ неко време. Министарство је своју одлуку образложило потребом да се заштите лични подаци. Међутим, Ролф Буш, заменик председника Савеза за образовање на националном нивоу је скептичан: "У многим школама у Немачкој треба пажљиво поступати са заштитом података. Али није у реду да се наставници кажњају оваквом забраном." Потврђене сумње родитеља?
У свакодневном животу младих Фејсбук већ дуго, чврсто држи место најважније платформе за комуникацију. На тај начин комуницирају и ученици са својим наставницима, поготово због тога што је размена информација преко тих страница мање компликована и опуштенија од комуникације мејлом или телефоном. Протеклих година су и наставници научили да „цене предности" поменутих платформи. Обавештења као што су: "Данас ће се настава физичког бити одржана у гимнастичкој сали" или "Наставници могу да купе карте за матурско вече у пола цене" понекад се брже појаве у групи на Фејсбуку него на огласној табли у школи.
Већ годинама уназад родитељи и педагози расправљају о томе, да ли ученици и наставници уопште треба да буду пријатељи на Фејсбуку. Забринутост постоји углавном због све мање приватности. Одлука Министарства културе у Баден-Виртембергу ту расправу само је додатно распламсала. "Крајње је време да се Министарство културе позабави овом темом", каже у разговору за ДW Селман Езен, председник студентског одбора у овој покрајини.
Осим забринутости за приватност, Езен указује и на друге аспекте расправе. "Не би требало да постоји обавеза регистровања на друштвене мреже, већ само обавеза учествовања у школским активностима." Осим тога, треба гледати и на педагошку дистанцу, када су наставници и ученици преко Фејсбука у сталном приватном контакту.
Код бројних наставника препоруке министарства стварају конфузију. Нити је појашњено када се комуникација сматра службеном, а нису прописане ни казне за кршење те забране. Такође, бављење друштвеним мрежама у школама не би требало да буде у потпуности забрањено. Штавише, требало би дозволити да учитељи током наставе објашњавају како се опходити према платформама као што су поменуте друштвене мреже. Дакле, како функционишу, предности и недостатке, као и евентуалне ризике.
Шта су алтернативе?
И само министарство као алтернативе комуникацији преко друштвених мрежа наводи писма и кодиране мејл поруке. Али немају сви наставници службену мејл адресу, која се према критеријумима заштите података сматра безбедном. Министарство би најпре требало да формулише стандарде и дефинише смернице.
Студентски представник Езен сматра да је решење у подели рада. "Учитељи би за комуникацију требало да користе мејлове и огласне табле у школи. Ученици би тада сами могли да поделе те информације на друштвеним мрежама." Извор: Дојче веле |
Нема коментара:
Постави коментар