четвртак, 25. септембар 2014.

Fw: SEECEL

 

Пројекат „Развој предузетничког учења"

 

Ове године наша школа узима учешће у пројекту „Развој предузетничког учења", под окриљем Центра Југоисточне Европе За Предузетничко Учење (The South East Europian Centre For Enterprenerurial Learning - SEECEL).

Центар је замишљен као база знања, идеја и искустава у пољу целоживотног предузетничког учења. Као своју мисију има његов системски развој, где је предузетништво кључна компетенција, у складу са политиком и праксом земаља ЕУ. SEECEL циља на неговање предузетнички писменог друштва, ојачавањем предузетничког начина мишљења (како појединца тако и заједнице) и предузетнички настројене средине, који би довели до знатног економског раста и развоја.

Предузетништво доноси користи како на друштвеном тако и на индивидуалном плану, кроз личну сатисфакцију и постигнућа док у исто време доприноси одрживом расту и развоју. Увећање људског капитала је подвучено као кључно ако земља хоће да буде успешна у економијама слободних тржишта.

SEECEL је створен као заједнички интерес земаља југоисточне Европе, које се сусрећу са знатним економским изазовима и у којима влада парадигма економске нестабилности. Предузетнички начин размишљања је основа за развој малих и средњих предузећа која јесу централна покретачка снага економије. Услед важности ове теме предузетништво је већ инкорпорино у формалне системе образовања западно европских земаља. Како један такав пројекат у нашој земљи још увек није могућ, ми смо учешће у овом пројекту видели као сјајну прилику да нашим ученицима отворимо врата успешног пословања и боље будућности.

Како ми као гимназија у свом програму не нудимо неке специфичне практичке вештине и знања, препознали смо предузетничко учење као сјајан начин да својим ученицима дамо основ за улазак на тржиште рада. На начин да не омета широку лепезу знања које гимназијско образовање нуди и које остаје наш основни циљ, инкорпорирање предузетништва нуди могућност за развитак проактивне, иновативне и флексибилне личности која је оспособљена за предузетнички начин мишљења и спремна на целоживотно учење предузетничке писмености.

Школе су препознате као језгра промена, јер смо управо ми ти који, кроз наше ученике, градимо будућност. У стандардима општих међупредметних компетенција за крај средњег образовања јасно је препозната предузимљивост и предузетничка компетенција – која је један од основних циљева овог пројекта, уз вештине и ставове које се нужним начином развијају.

Пројектом су предвиђене различите наставне и ваннаставне активности у трајању од три године, које су замишљене као прва фаза пројекта. Током прве године развија се инструментаријум и сам модалитет рада школе, у другој години се реализује стратешко пилотирање, док се у трећој врши анализа и евалуација пројекта. Циљ је развој следећих ученичких компетенција, вештина и ставова:

 

КОМПЕТЕНЦИЈЕ

 

К1- Анализа различитих форми предузетништва у вези са личним циљевима у каријери;  спајање прилика и добробити заједнице.

К2 - Препознати предузетничку прилику и применити иновативно решење на основу стања тржишта, како локалног тако и глобалног.

К3 - Дефинисати главне производне ресурсе роба и/или услуга.

К4 - Артикулација сопствене предузетничке идеје и њене изводљивости.

К5 - На основу принципа штедљивости доносити ефектне одлуке као потрошач, произвођач, инвеститор, штедиша или грађанин.

К6 - Описати сврху јавних добара.

К7 - Објаснити значај спољних фактора и одрживог планирања (мислити зелено) за предузетничку активност.

К8 – Проценити како штедљивост утиче на индивидуе, пословања и владе.

К9 – Илустровати иновативност у тренутном пословању, производу или стратегији.

К10 – Објаснити улогу економског као и друштвеног предузетништва у изградњи одрживог друштвеног поретка.

К11 – Дискутовати о појму друштвено одговорног предузећа у локалном и глобалном контексту.

К12 – Спровести значај права на интелектуалну својину у научним економијама.

К13 – Објаснити како порез финансира владине операције и опскрбљује јавна добра и сервисе.

К14 – Анализирати међузависност штедње, зајма и инвестиционих одлука потрошача и произвођача.

К15 – Навести компоненте развоја породичног буџета на основу месечне потрошње.

К16 – Идентификовати разлике у трговинским баријерама и курсу међу државама на конкретном примеру.

 

ВЕШТИНЕ:

 

В1 – Препознати прилике и дати квалитативне предлоге за побољшање животне средине.

В2 – Применити технике креативног решавања проблема у развоју иновативних решења.

В3 – Употребити економске принципе слободног тржишта и вођења буџета на различите животне ситуације.

В4 – Употребити одговарајуће електронске алате (e-tools) за нпр. истраживање тржишта или буџетирање.

В5 – Интегрисање фаза вођења пројекта на примерима.

В6 – Способност да се ефектно преговара и комуницира о идејама са другима.

В7 – Проценити личне потенцијале, искористити упоредне предности.

В8 – Одредити приоритете на личном и друштвеном плану.

В9 – Руковођење временом.

В10 – Израчунати ризике и понашати се у складу са тим.

В11 – Израчунати интрестни курс (добити/губици).

В12 – Способност за индивидуални рад као и рад у тиму.

В13 – Консултовати друга мишљења, размењивати, информисати се, организовати сусрете и представљати групу.

В14 – Развитак сопствене предузетничке идеје.

 

СТАВОВИ:

 

С1 – Демонстрација способности да се преузме одговорност за извршење задатка и испуњење обавеза уз поштовање рокова.

С2 - Демонстрација способности да се преузме иницијатива за умрежењем са индивидуама или групама.

С3 - Демонстрација способности за независтан рад као и да се буде проактиван члан групе.

С4 - Демонстрација способности да се другима помогне као и да се поштују.

С5 - Демонстрација способности за средину и јавна добра.

С6 – Промовисање иновативности и промена.

С7 – Демонстрација иницијативе за развој и имплементацију предузетничких идеја.

С8 – Учење из грешака и упорност у соственој намери.

С9 – Примена конструктивних одговора на критику.

С10 – Демонстрација одговорног и етичког понашања у школским активностима и заједници.

С11 – Спремност за стварно предузетничко искуство.

С12 – „Мислим да делујем предузетнички" као одговоран грађанин.

 

 

 

 

Да би се горе наведене компетенције, вештине и ставови успешно пренели ученицима подразумева се да наставници прођу обуку која ће их оспособити за овај задатак. Наш циљ је да постанемо предузетничка школа која ће неговати иновативна размишљања и храброст за нове подухвате.

Нема коментара: