Početkom jula svetom je poput tornada protutnjala vest o novoj igri i mladi su doslovno "poludeli" za njom. Potraga za tzv. pokemonima krenula je kako po gradovima, tako i po manjim mestima, i to na svim lokacijama -parkovi, putevi, ulice, kafići, čak i po grobljima (?).

S obzirom da može izazvati puno neprijatnosti zbog nesmotrenosti igrača, nepažnje i žurbe može doći i do opasnih situacija, nezgoda, povreda i sl., potrebno je upoznati kako učenike tako i njihove roditelje o izazovima, posledicma i sigurnosnim merama o kojima treba da popričaju sa svojm decom, ukoliko im dozvole da koriste ovu aplikaciju.

Naime, kako navodi Common Sense Education, nastavnici bi trebali ukazati roditeljima već početkom školske godine (ali zašto ne i putem socijalnih mreža) na četiri stvari vezane za "Pokemon ludilo"

  1. Zaštita privatnosti

Ime igrača je javno, i ostali igrači imaju pristup imenu igrača koji je pristupio pre njih nekom Pokemonu. Lokacija  se takođe emituje drugim igračima. Takođe je već dolazilo i do povređivanja usled nepažnje, ulazaka na privatne posede, pa čak i do toga da se napadaju ili pljačkaju ljudi .

2.  Napravite plan i edukujte decu umesto da im odmah zabranite igru

Ako deci zabranite i Pokemon Go postane tabu tema - izazvaćete upravo suprotan efekat. Najbolji način je upravo putem razgovora i analize iskoristiti ovu aplikaciju kao polaznu tačku za diskusiju radi dobijanja što više dragocenih saznanja i iskustva učenja. Poželjno je da i nastavnici naprave prostora u učionici za diskusiju upravo zbog velike zainteresovanosti dece i njihovog ogomnog entuzijazma vezanog za ovu igricu.

3.  Posvećenost i uzbuđenje kao vid dublje aktivnosti učenja

Iako izgleda suprotno, ipak nastavnici mogu izvući neke stvari vezne za učenje. Sama posvećenost deteta, uzbuđenje koje doživljavaju, otkrivanje novih mesta, ljudi - kreativni nastavnici mogu iskoristiti u svom predmetu. Uputiti učenike da krenu sa sličnim iskustvima, da osmisle neki zadatak vezan za njihov predmet, da stvore neku mapu, prezentaciju, video, napišu sastav i sl.


Predmeti vezani za nauku: Podela Pokemona prema njihvim osobinama, vrstama, interesovanjima, poređenje sa pravim životinjama...

Istorija: Iskoristiti Pokemon-Stops za istraživanje lokalnih znamenitosti grada.

Matematika: Izračunati razdaljinu između "bojnih polja" i mesta gde se nalaze. Takođe vežbati sabiranje i oduzmanje unutar njihovih "Pokédex-a".

Fizičko vaspitanje: Iskoristiti funciju "egg-hatching" za kardio vežbe učenika , pošto se mora šetati i dva do deset kilometara u zavisnosti od toga gde se pronađe "jaje" i sve do mesta gde će se ono "izleći".

4. Mlađa deca bi trebao da igraju ovu igru isključivo pod nadzorom odrasle osobe i uz saglasnost roditelja 

Nije preporučljiva igra za učenike do  13 godina, ali postoje dosta kreativnih ideja za igranje u grupnim aktivnostima, pod budnim okom odraslih. Čak je jedan roditelj naveo i da je njegova kćer brže naučila slova putem ove aplkacije. Dakle, roditelji moraju biti obavešteni i saglasni - a igru treba iskoristiti u pozitivnom smislu koliko nam to kreativnost mogućuje.