среда, 28. април 2010.

3. Razred - Zadaci za vezbu - III-1 - cetvratak 29.april

U četvrtak 29. aprila biće održana blok nastava sa učenicima III-1 u kabinetu informatike po sledećem rasporedu:
 
II grupa od 08:00 do 11:00 (drugih 12 učenika u dnevniku)
I  grupa od 11:00 do 14:00 (prvih  12 učenika u dnevniku)
 
Svaki učenik treba da na svom računaru u kabinetu napiše, kompajlira i testira programe za sledeće zadatke:
 
Zadaci:
  1. Dat je niz A od N elemenata. SAP koji izračunava njegovu aritmetičku sredinu niza.
  2. Dat je niz A od N elemenata. SAP koji prebrojava koliko ima negativnih.
  3. Dat je niz A od N elemenata prirodnih brojeva. SAP koji prebrojava koliko ima dvocifrenih neparnih.
  4. Dat je niz A od N elemenata prirodnih brojeva. SAP koji nalazi najveći.
  5. Dat je niz A od N elemenata prirodnih brojeva. SAP koji nalazi najveći neparan broj.
  6. Date su koordinate za N tačaka u ravni u obliku nizova X od N i Y od N. SAP koji prebrojava koliko tačaka pripada prvom kvadrantu.
  7. Date su koordinate za N tačaka u ravni u obliku nizova X od N i Y od N. SAP koji prebrojava koliko tačaka pripada svakom kvadrantu.
  8. Date su koordinate za N tačaka u ravni u obliku nizova X od N i Y od N. SAP koji generiše novi niz R od N, gde je R[i] rastojanje i-te tačke od koordinatnog početka.
  9. N takmičara gađa u metu koja je u obliku tri koncentrična kruga sa centrom u koordinattnom početku poluprečnika 1, 2 i 3 cm. Pogodak u najmanji krug iznosi 10, u srednji prsten 5 i najveći prsten 2 boda, dok pogodak van najvećeg kruga iznosi 0 bodova. Pogodak i-tog takmičara su i-ti elementi nizova X i Y (x[i] i y[i]). SAP koji generiše novi niz P od N, gde je P[i] broj bodova i-tog pogodka, odnosno i-tog takmičara.
Svaki učenik nastavlja od onog zadatka do kog je stigao na predhodnim vežbama.
Na primer, ako je učenik na predhodnim vežbama uradio prvih 5 zadataka, nastavlja sa šestim, a zatim radi redom sedmi, osmi, deveti...
 
Napomena:
 
Vežbe će najverovatnije biti održane u novom kabinetu (učionica do nastavničke kancelarije) u kojem računari još uvek nisu povezani u LAN i nemaju internet konekciju, pa nema mogućnosti za proveru elektronske pošte i bloga. Zbog toga je obavezno da svaki učenik na vežbama u kabinetu ima svoju svesku sa zadacima koji su predviđeni za vežbanje.
 
Takođe je potrebno da svaki učenik pre nego što počne sa pisanjem programa napravi svoj podfolder u kojem će snimati napisane programe i da pri prvom pokretanju Borland Pascal-a izvrši podešavanje tekućeg foldera (FILE-CHANGE DIRECTORY).
 
Pozdrav,
Dragan Ilić

Нема коментара: