Тешка животна питања
Изјаве ученика, Бранке Тишме, Драгице Мишић и Зорана Костића
На пробном матурском тесту заборављало се на најосновнија правописна и граматичка правила, а грешило у сабирању и одузимању које се учи у почетним разредима. Подбацили су на животним питањима, кажу професори.Пробни матурски испит показао је да наши ђаци немају довољно искуства у решавању непознатих задатака. Питања су била лака и једноставна, али су тражила и примену знања, а не само чињенице, што се показало најтежим. Они који прошле суботе нису били на тесту, полажу данас.
Заборављало се на најосновнија правописна и граматичка правила, а грешило се у сабирању и одузимању које се учи још у нижим разредима. Парадоксално је да су осмацима најлакши задаци били често најтежи.
"Тежина задатака није била изненађујућа, него начин на који су постављана питања. Знам да знају много више. Једноставновност постављања питања понекад збуњује", каже психолог Бранка Тишма.
Изненађења би било мање да су се такви задаци више вежбали.
"Морам да кажем да су се они добро снашли са стварима које су чисто математичке природе, што у ствари говори о томе да су наши наставни планови и програми такви да их спремају за гимназије и школе у којима се то захтева, међутим подбацили су на животним стварима", рекла је Драгица Мишић, професор математике у Основној школи "Браћа Барух".
Надлежни поручују да строго придржавање наставних планова и програма није ни потребно. Кључна је улога наставника.
"Ја као предметни наставник имам право да једноставно из сваке лекције узмем оно што ми је потребно да могу све да сажмем и прилагодим деци", рекао је Зоран Костић из Министарства просвете и науке.
Тестови су показали и недостатак животног искуства и опште културе. За такво знање потребно је време, а до матурског испита остало је још месец дана. Олакшавајућа околност је што ће на испиту 50 одсто задатака бити познато.
РТС
Нема коментара:
Постави коментар