среда, 17. август 2011.

Obuka: 10 saveta za pisanje sadrzaja web sajta

 

Deset saveta za pisanje sadržaja veb-sajta

10 maj
od Internet i Marketing

Sigurno ste već čuli onu poznatu rečenicu: "Sadržaj je kralj". Zapravo, možda ste je toliko puta čuli da vam je već i dosadila. Međutim, koliko god to zvučalo kao kliše, činjenica je da je sadržaj ključni element onlajn poslovanja. Bez sadržaja nema onlajn biznisa.

sadrzaj je kralj

Kad počnete da kreirate sadržaj za veb-sajt, vaša publika je vaš kupac ili potencijalni kupac. Svaka reč koju napišete treba da bude napisana za vašeg kupca. Razmislite kakve informacije bi bile vredne vašem kupcu – to su teme koje treba da obrađujete.

Sadržaj možete da kreirate sami ili da anagažujete nekoga ko će da piše za vas. Bez obzira da li sami kreirate svoj sadržaj ili ne, potrebno je da poznajete određena pravila za pisanje sadržaja za Web.

1) Redovno postavljajte nov sadržaj. Ljudi i pretraživači vole sadržaj koji se ažurira i menja često. To je jedan od razloga zašto su blogovi postali toliko popularni. Pokušajte da dodajete najmanje jednu stranu novog sadržaja nedeljno. Možete da se odlučite da ažurirate sadržaj i jednom mesečno, ali tako će vašim posetiocima biti teže da vas se sete, osim tog jednog puta mesečno kad dobiju obaveštenje o promeni sadržaja na vašem sajtu. Ljudi su danas po pravilu toliko zauzeti da ne mogu da pamte nešto duže od nekoliko sati. Ako imate sajt koji se ažurira mesečno i obavestite svoje kupce ili pretplatnike da imate rasprodaju sledećeg meseca, malo je verovatno da će veći broj njih da to upamti.

2) Postavljajte na sajt sadržaj koji je u skladu sa tematikom vašeg sajta, odnosno kontekstualno relevantan sadržaj. Ljudi i roboti pretraživača će gledati koliko je sadržaj relevantan vašem veb-sajtu i reklamama koje ih dovode na sajt. Zato se potrudite da sve što dodajete na sajt bude relevantno na određeni način. Primera radi, na veb-sajtu o polovnim automobilima korisnici verovatno ne očekuju da pronađu savete za negu zrelije kože.

Takođe je korisno ako sadržaj rešava određenu potrebu vašeg ciljnog kupca. Na primer, ako imate veb-sajt za prodaju sobnog i baštenskog cveća, vašim ciljnim kupcima bi sigurno koristili saveti o pravilnoj nezi i sadnji cveća.

3) Objavljujte originalni sadržaj kad god je to moguće. Originalni sadržaj je mnogo korisniji od sadržaja koji je već objavljen na konkurentskim ili drugim sajtovima. Zašto bi posetioci došli na vaš veb-sajt ako mogu da pronađu iste informacije na drugim mestima?

gramatika4) Vodite računa o pravopisu i gramatici sadržaja. Pravopisne i slovne, kao i gramatičke greške na veb-sajtu deluju vrlo neprofesionalno. Ako niste urednik, angažujte osobu koja jeste da proveri sadržaj pre nego što se postavi na vaš veb-sajt.

5) Upotrebljavajte pretežno kratke rečenice sa deset ili manje reči. Ako morate da koristite dugačke rečenice, pokušajte da ih okružite kraćim. Korisnici nemaju mnogo strpljenja za dugačke, složene rečenice u štampanim publikacijama, a još manje na Web-u. Naravno, ne treba u potpunosti izbegavati malo duže rečenice, čak ih treba povremeno dodavati između kraćih, da vaš tekst ne bi zvučao poput bukvara za đake prvake.

6) Koristite kratke pasuse sa dosta praznog prostora između njih. U svetu štampe, prazan prostor je vaš neprijatelj. Previše praznog prostora u štampi znači neiskorišćen prostor, ali na Internetu, gde prostor nije toliko skup, prazan prostor je ključan za tok sadržaja i čitljivost. Čitanje na ekranu je mnogo teže za većinu ljudi, tako da im dodatni prazan prostor pomaže da ne izgube mesto do kog su stigli sa čitanjem. Dobra praksa je ograničiti pasuse na četiri do pet rečenica.

liste za nabrajanje7) Upotrebljavajte numerisane liste ili liste sa znakovima za nabrajanje što je češće moguće bez prekidanja toka članka ili drugog sadržaja na sajtu. Te liste su lake za čitanje. One pomažu korisnicima da na prvi pogled uoče o čemu govori tekst i olakšavaju im da brzo pronađu informacije koje su im potrebne.

8) Razdvajajte sadržaj sa zanimljivim naslovima i podnaslovima. Ovo je još jedan od onih elemenata veb-sajta koji pomažu korisnicima da na prvi pogled zaključe o čemu se radi u tekstu. Raznovrsnost pomaže vašim čitaocima da brzo, letimičnim pogledom pronađu upravo informaciju koja im je potrebna. Naslovi i podnaslovi su mnogo važniji na Web-u nego što su ikada bili u štampi.

9) Upotrebljavajte ključne reči tamo gde je moguće, ali nemojte da preterujete. Upotrebite ključne reči samo tamo gde ima smisla.

10) Dodajte poziv na akciju. Korisnici neće preduzeti akciju ako ih ne pozovete da to učine, zato ih pozovite. Kad želite da popune formular, da postanu članovi vaše mejling liste ili da izvrše kupovinu – zatražite da to i urade. Izreka „traži i daće ti se"  jednako je važna na Internetu kao u offline svetu.

 

Нема коментара: