Drage učenice i dragi učenici 3. razreda,
Potrebno je da svako od vas kod kuće, do kraja sledeće nedelje (do 16.12.), korićenjem udbenika i dostupnih materijala na internetu, pregleda i prouči algoritme i programe linijske strukture iz oblasti 5. Algoritmi i programi linijske strukture:
5.1. Алгоритми засновани на примени математичких формула
- Алгоритми засновани на примени математичких формула - Увод
- Prosta linijska struktura
- Zadaci - Linijska struktura
- Pascal ABC Tutorijal
- Programski jezik Object Pascal u Delphi-ju
- 3. Razred: Programiranje - Linijska struktura
- 3. Razred: Programiranje - Linijska struktura - Vebe
- Zadatak 101: Trening
- Zadatak 102: List papira
- Zadatak 103: Stolnjak
- Zadatak 104: Zapremina kocke
- Zadatak 105: Zapremina bazena
- Zadatak 106: Rastojanje između dve tačke
- Zadatak 107: Pravougaonik dat naspramnim temenima
- Zadatak 108: Povrina i obim kruga
- Zadatak 109: Povrina trougla datih temena
- Zadatak 110: Putovanje
- Zadatak 111: Fudbalski teren
- Zadatak 112: Taksi
- Zadatak 113: N-ti dan treninga
- Zadatak 114: Grupa radnika
- Zadatak 115: Sustizanje automobila
- Zadatak 117: Lift
- Zadatak 118: Pokloni
- Zadatak 119: Prevođenje ukupnog broja sekundi u broj sati, minuta i sekundi
- Zadatak 120: Bankomat
- Test 05 - 5. Naredbe i izrazi
Vane napomene:
- Primeri, odnosno zadaci iz ove oblasti su standardizovani i usklađeni sa primerima sa portala, kao to je na primer https://takprog.petlja.org, koji su podrani i odobrani od zvaničnih obrazovnih institucija, kao to su Ministarstvo prosvete, NPS, ZUOV i ZVKOV, odnosno u skladu sa ciljevima, standardima i ishodima po trenutno vaećim nastavnim planovima i programima (u naem slučaju sa vaećim nastavnim planovima za učenike 3. razreda svih gimnazijskih smerova), kao i sa preporukama za funkcionalno obrazovanje, koje se kod nas institucionalno proverava i analizira ugalvnom kroz PISA testove.
- Smatra se da učenici 3. razreda svih gimnazijskih smerova, nakon 20 poslednjih redovnih časova u 2. razredu i svih redovnih časova iz računarstva i informatike u oblasti algoritamskog miljejna u 3. razredu do decmbra bi trebalo da budu u stanju da mogu da razumeju i reavaju zadatke u okviru teme 5.1, odnosno da bi trebalo da kroz ove zadatke zaokrue početnu, odnosno uvodnu celinu u upoznavanju sa tehnikama algoritamskog miljenja kroz sve ključne faze, kao to su:
1. Analiza zahteva iz teksta zadatka, odnosno uočavanje onoga ta je dato, a ta se trai, kao i pronalaenja početnih veza između onoga to se trai od onoga to je dato.
2. Skiciranje mogućeg modela reenja.
3. Skiciranje prvih algoritamskih koraka, odnosno načelnog postupka za algoritamsko reavanje zadatka, kako u svesci, tako i korićenjem programa kao to je FlowGorithm, uz uočvanje glavnih promenljivih i njihovih tipova podataka.
4. Testiranje ispravnosti algoritamskog reenja i eventualno otklanjanje (sintaksnih i semantičkih) greaka.
5. Izbor programskog jezika i razvojnog okruenja za kreiranje programskog reenja, odnosno aplikacije, uključujući grafičke i konzolne alikacije, programiranje bar jednog događaja i pisanje odgovarajućeg progrmakog koda i projekta, odnosno projektnog zadatka.
6. Testiranje jednostavnog programskog koda i otklanjanje jednostavnih sintaksnih i semantičkih greaka.
7. Priprema najmanje 3-4 odgovarajućih test primera za proveru ispravnosti aplikacije (celog projektnog zadatka), a naročito pre slanja izvornog (zipovanog foldera projektnog zadatka) na sistem za elektronsko učenje na ocenjivanje. - Prilkom reavanja ovih zadataka, često je veoma vano i nepohodno da svaki učenik koristi svesku iz informatike, ili makar list papira i olovku, posebno u prvim koracima reavanja zadatka, odnosno u skiciranju početnog modela i/ili algoritamskog reenja, pre nego to započne kreiranje i uređivanje reenja na računaru, uređaju i/ili mobilnom telefonu, te je veoma vano da svaki učenik ima svoju svesku iz računarstva i informatike i na časovima u učionici i na časovima vebi u kabinetu.
Pozdrav,
Dragan Ilić
Нема коментара:
Постави коментар