четвртак, 14. децембар 2017.

3. Razred: 5. Linijska struktura - 5.1. Algoritmii zasnovani na primeni matematickih formula

Drage učenice i dragi učenici 3. razreda,
 
Potrebno je da svako od vas kod kuće, do kraja sledeće nedelje (do 16.12.), korišćenjem udžbenika i dostupnih materijala na internetu, pregleda i prouči algoritme i programe linijske strukture iz oblasti 5. Algoritmi i programi linijske strukture:
 
5.1. Алгоритми засновани на примени математичких формула
Važne napomene:
  • Primeri, odnosno zadaci iz ove oblasti su standardizovani i usklađeni sa primerima sa portala, kao što je na primer https://takprog.petlja.org, koji su podržani i odobrani od zvaničnih obrazovnih institucija, kao što su Ministarstvo prosvete, NPS, ZUOV i ZVKOV, odnosno u skladu sa ciljevima, standardima i ishodima po trenutno važećim nastavnim planovima i programima (u našem slučaju sa važećim nastavnim planovima za učenike 3. razreda svih gimnazijskih smerova), kao i sa preporukama za funkcionalno obrazovanje, koje se kod nas institucionalno proverava i analizira ugalvnom kroz PISA testove.
  • Smatra se da učenici 3. razreda svih gimnazijskih smerova, nakon 20 poslednjih redovnih časova u 2. razredu i svih redovnih časova iz računarstva i informatike u oblasti algoritamskog mišljejna u 3. razredu do decmbra bi trebalo da budu u stanju da mogu da razumeju i rešavaju zadatke u okviru teme 5.1, odnosno da bi trebalo da kroz ove zadatke zaokruže početnu, odnosno uvodnu celinu u upoznavanju sa tehnikama algoritamskog mišljenja kroz sve ključne faze, kao što su:
    1. Analiza zahteva iz teksta zadatka, odnosno uočavanje onoga šta je dato, a šta se traži, kao i pronalaženja početnih veza između onoga što se traži od onoga što je dato.
    2. Skiciranje mogućeg modela rešenja.
    3. Skiciranje prvih algoritamskih koraka, odnosno načelnog postupka za algoritamsko rešavanje zadatka, kako u svesci, tako i korišćenjem programa kao što je FlowGorithm, uz uočvanje glavnih promenljivih i njihovih tipova podataka.
    4. Testiranje ispravnosti algoritamskog rešenja i eventualno otklanjanje (sintaksnih i semantičkih) grešaka.
    5. Izbor programskog jezika i razvojnog okruženja za kreiranje programskog rešenja, odnosno aplikacije, uključujući grafičke i konzolne alikacije, programiranje bar jednog događaja i pisanje odgovarajućeg progrmakog koda i projekta, odnosno projektnog zadatka.
    6. Testiranje jednostavnog programskog koda i otklanjanje jednostavnih sintaksnih i semantičkih grešaka.
    7. Priprema najmanje 3-4 odgovarajućih test primera za proveru ispravnosti aplikacije (celog projektnog zadatka), a naročito pre slanja izvornog (zipovanog foldera projektnog zadatka) na sistem za elektronsko učenje na ocenjivanje.
  • Prilkom rešavanja ovih zadataka, često je veoma važno i nepohodno da svaki učenik koristi svesku iz informatike, ili makar list papira i olovku, posebno u prvim koracima rešavanja zadatka, odnosno u skiciranju početnog modela i/ili algoritamskog rešenja, pre nego što započne kreiranje i uređivanje rešenja na računaru, uređaju i/ili mobilnom telefonu, te je veoma važno da svaki učenik ima svoju svesku iz računarstva i informatike i na časovima u učionici i na časovima vežbi u kabinetu.
Pozdrav,
Dragan Ilić

Нема коментара: