Drage učenice i dragi učenici 3.razreda,
Bilo bi dobro i korisno da naredni period iskoristite da se to bolje pripremite za 2.polugodite. Nadam se da su vam već poznate sledeće činjenice:
- U drugom polugoditu nastavljamo sa algoritamskim reavanjem sloenijih zadataka za koja su neophodna znanja i vetine stečena do kraja 1. polugodita.
- Nevezano čak i od samih ocena iz ove oblasti, pa i izbora vaih budućih profesija, velika je verovatnoća da će vam u vaim budućim profesijama biti potrebna makar osnovna znanja iz ove oblasti.
- Sve je veća verovatnoća da će mnogi od vas imati slična pitanja i/ili zadatke iz ove oblasti na budućim konkursima i/ili intervjuima za posao/projekte i sl.
- Posebno je značajno da imate u vidu da je svaka sledeća generacija u startu u boljoj poziciji u ovoj oblasti, te ako iz bilo kojih razloga izgubite korak sa svojom generacijom i/ili nekada poelite da promenite posao/struku, konkurecija (iz mlađih generacija) će biti veća.
- Budući poslodavci neće mnogo obraćati panju koja je generacija kandidata koliko mogla da nauči u koli (i na fakultetu) po tadanjim vaečim programima, niti će imati vremena da takve rezlike uzimaju u obzir.
- Već je vaa generacija učenika (3.razreda) u maloj prednosti u odnosu na sadanju generaciju maturanata, jer se imali 20 časova vie programiranja od njih (u 2. razredu - FlowGorithm) i rezultati (pozitivni) su već vidljivi.
- Međutim, već prva sledeća (mlađa) generacija, sadanjih učenika 2. razreda, je u blagoj prednosti u odnosu na vau, jer su oni tih uvodnih (istih) 20 časova programiranja imali u 1. razredu, a imaće jo 20 novih časova na kraju sadanjeg 2. razreda.
- U izrazitoj prednosti u odnosu na vae generacije, biće učenici sadanjeg 5.razreda, koji će imati u 8 razreda obavezan predmet iz informatike i koji već u 5. razredu sada počinju da uče alogritamski način miljenja, odosno pripremaju se za pisanje programskih kodova.
- Da bi bilo jo jasnije: sve to je vaa generacija naučila iz programiranja u 2. razedu pre 7 meseci, isto to i u sličnom obimu rade sadanji učenici 5.razeda, koji su 6 godina mlađi od vas. Ti učenici sadanjeg 5.razreda do kraja svog 8.razreda naučiće skoro sve to i vaa generacija do kraja sadanjeg 3.razreda kako programiranje tako i osnovne alate vezane za elementarnu informatičku i digitalnu pismenost.
Dakle, sviđalo se nekome ili ne, verujem da je prilično jasno da sledeće oblasti predviđene trenutno vaečim nastavnim planovima i programima za vau generaciju bi trebalo da maksimalno iskoristite pre svega zbog sebe, a mnogo manje zbog budućih ocena iz ovog predmeta, čak i da u ovom momentu ne vidite ama ba nikakve veze sa vaim budućim kolovanjem, profesionalnim razvojem i strukom.
Pozdrav,
Dragan Ilić
Нема коментара:
Постави коментар