четвртак, 28. јул 2011.

PIL

Електронски курсеви Мајкрософта намењени наставницима

Чет, јул 28, 2011

Вести, О образовању

Ради унапређења обуке наставника свих струка за примену информационо-комуникационих технологија (ИКТ) у настави, као и наставника информатике о новим алатима и технологијама, кроз сарадњу Мајкрософтовог програма Партнер у учењу (PIL – Partners in Learning) и нишког Електронског факултета од 2006. године спроводи се стручно усавршавање наставника на даљину.

Као дугорочно улагање гиганта из Редмонда, односно његове подружнице у Београду, електронски курсеви се одржавају на веб локацији www.pil-vb.net.
Досад одржани е-курсеви покривали су: електронско учење, социјални софтвер у настави, одржавање рачунарске мреже, дигиталне филмове у настави, сигурност рачунарских мрежа, основе креирања веб презентација, наставу програмирања у ВБ.нет-у, модерне концепте програмирања.
Укупно се за праћење курсева пријавило 7.219 наставника, а успешно је завршило – положило завршни испит – њих 2.505.
Иако је предност што су сви курсеви бесплатни, проблем је, сазнајемо, што се многи пријаве на курс и када их тема не интересује. Примера ради, чак су се и наставници српског језика пријављивали за курсеве програмирања, иако нису имали ни довољно предзнања за њихово праћење!
„У другом полугодишту текуће школске године (2010/11) одржан је курс „Е-комуникација и е-сарадња у оквиру школског е-система за подршку настави и школским процесима" са 1.616 пријављених наставника, а очекујемо да ће њих око 1.000 успешно завршити", каже за „Просветни преглед" Катарина Милановић, руководилац програма „Партнер у учењу".
Информације о бесплатним курсевима који ће се организовати кроз PIL наставници добијају кроз истоимени онлајн часопис – www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/casopis/default.mspx, који редовно доноси и образовне садржаје из области нових технологија, те представља новитете и репортаже.
- Модел учења на даљину носи и предности и мане. Предности су да наставник може да се стручно усавршава кад жели, у својој кући или у школи, уз услов да има рачунар и интернет приступ. Недостаци су што сви наставници немају ни основне услове за овакав вид стручног усавршавања – нису дигитално писмени или немају техничке предуслове, па до свих њих не можемо да допремо. Кроз „Партнер у учењу" желимо да понудимо квалитетне садржаје, али и форму стручног усавршавања која одговара дигиталном добу у ком живимо – истиче Катарина Милановић.
Електронски курсеви обично трају око два месеца, и обухватају изучавање лекција, вежбе и тестирање, и на крају завршни испит.
Аранка Ласло, наставник рачунарства и информатике у Политехни-чкој школи у Суботици, тренутно похађа свој шести електронски курс, од тога четврти кроз програм PIL.
„На оваквим курсевима може се научити чак и више него на класи-чном усавршавању. Ако је полазник заинтересован, обично за курс одвоји више времена него што је предвиђено. Одлично је што се, осим завршног испита, све остале активности могу реализовати у време које полазнику одговара – када му то дозвољавају остале обавезе. И где год запнемо, на постављено питање на форуму веома брзо стиже помоћ предавача, модератора или неког искуснијег полазника. Ја волим овакав начин учења и зато у курсеве укључујем и колеге и колегинице. Тако је прошле године на PIL курсу о инструкционом дизајну учествовало више од 30 наставника из моје школе, а чак њих 26 је стекло сертификат!", истиче ова наставница.
- Имамо тројезични школски сајт који се редовно ажурира и у настави користимо електронско учење (пре свега електронске презентације), а реализовали смо и учење на даљину посредством Moodle система из шест предмета (међи њима је и информатика). На актуелном PIL курсу упознајемо се са системом Live@Edu, што нам је било од велике користи, јер је наша школа паралелно учествовала на једном онлајн такмичењу коришћењем тог истог Мајкрософтовог сервиса. Такмичење „Találd fel magad" („Снађи се") организовано је у Мађарској за ученике који наставу похађају на мађарском у земљи и иностранству – додаје Аранка Ласло, истичући да и управа њене школе подржава не само е-курсеве, већ и е-учење.
Она ће, како каже, и у будућности наставити с онлајн усавршавањем, не само зато што јој одговара, већ и јер је то минимум који може учинити да буде у току с развојем професије.
- Као полазнику на семинарима су ми се допали квалитет лекција, осмишљени практични задаци, спремност модератора и полазника да пруже помоћ у сваком тренутку. Додатни квалитет представља вршња-чко учење, које се доминантно испољава кроз дискусије на форумима – каже за наш лист Славица Гомилановић, учитељица у ОШ „Ђура Ја-кшић" из Орешковице, некад само полазник, а данас и модератор курсева програма PIL.
Важно је да модератор прати рад и напредак полазника, да мотивише и охрабрује, правовремено пружа помоћ, ваљане и благовремене информације. Тако ће полазници успешно савладати предвиђене садржаје, што је модераторима PIL семинара веома важно, а још важније да стечена знања полазници заиста и примене у будућем раду – сматра наша саговорница.
А да су полазници задовољни PIL семинарима потврђује и податак да свако ко је завршио један овакав семинар, обавезно буде полазник и сваког наредног.
Да се Мајкрософтови семинари за наставнике истичу говори и то да је већина победника „Креативне школе" и „Дигиталног часа" била њихов полазник, а знање стечено на њима уткано је и у победничке радове.
„Захваљујући PIL-у, електронско учење почело је да живи и у школама у Србији", оцењује Славица Гомилановић.

АНТРФИЛЕ:
PIL ПОСТИГНУЋА

Програм „Партнер у учењу" је глобални програм Мајкрософта, који се у Републици Србији примењује од јуна 2004. од потписивања „Меморандума о разумевању" са тадашњим Министарством просвете и спорта. Циљ програма је да кроз улагање у образовање помогне појединцима и нацијама да коришћењем ИКТ-а остваре своје потенцијале. Досад је пружена помоћ у обезбеђивању информатичке инфраструктуре за школе у Републици Србији (кроз пројекте „100 рачунарских учионица", е@едукација…), одвијају се стручне обуке наставника, креирано је много образовних садржаја из примене ИКТ у настави на српском, ту су и пројекти „Креативна школа" и „Антологија српске књижевности", подршка такмичењима ученика и наставника везаних за ИКТ – „Најшколски веб", „Мајкрософт филмић", државна такмичења из информатике…

(Просветни преглед)

Нема коментара: