Deset saveta za pisanje sadraja veb-sajta
Sigurno ste već čuli onu poznatu rečenicu: "Sadraj je kralj". Zapravo, moda ste je toliko puta čuli da vam je već i dosadila. Međutim, koliko god to zvučalo kao klie, činjenica je da je sadraj ključni element onlajn poslovanja. Bez sadraja nema onlajn biznisa.
Kad počnete da kreirate sadraj za veb-sajt, vaa publika je va kupac ili potencijalni kupac. Svaka reč koju napiete treba da bude napisana za vaeg kupca. Razmislite kakve informacije bi bile vredne vaem kupcu to su teme koje treba da obrađujete.
Sadraj moete da kreirate sami ili da anagaujete nekoga ko će da pie za vas. Bez obzira da li sami kreirate svoj sadraj ili ne, potrebno je da poznajete određena pravila za pisanje sadraja za Web.
1) Redovno postavljajte nov sadraj. Ljudi i pretraivači vole sadraj koji se aurira i menja često. To je jedan od razloga zato su blogovi postali toliko popularni. Pokuajte da dodajete najmanje jednu stranu novog sadraja nedeljno. Moete da se odlučite da aurirate sadraj i jednom mesečno, ali tako će vaim posetiocima biti tee da vas se sete, osim tog jednog puta mesečno kad dobiju obavetenje o promeni sadraja na vaem sajtu. Ljudi su danas po pravilu toliko zauzeti da ne mogu da pamte neto due od nekoliko sati. Ako imate sajt koji se aurira mesečno i obavestite svoje kupce ili pretplatnike da imate rasprodaju sledećeg meseca, malo je verovatno da će veći broj njih da to upamti.
2) Postavljajte na sajt sadraj koji je u skladu sa tematikom vaeg sajta, odnosno kontekstualno relevantan sadraj. Ljudi i roboti pretraivača će gledati koliko je sadraj relevantan vaem veb-sajtu i reklamama koje ih dovode na sajt. Zato se potrudite da sve to dodajete na sajt bude relevantno na određeni način. Primera radi, na veb-sajtu o polovnim automobilima korisnici verovatno ne očekuju da pronađu savete za negu zrelije koe.
Takođe je korisno ako sadraj reava određenu potrebu vaeg ciljnog kupca. Na primer, ako imate veb-sajt za prodaju sobnog i batenskog cveća, vaim ciljnim kupcima bi sigurno koristili saveti o pravilnoj nezi i sadnji cveća.
3) Objavljujte originalni sadraj kad god je to moguće. Originalni sadraj je mnogo korisniji od sadraja koji je već objavljen na konkurentskim ili drugim sajtovima. Zato bi posetioci doli na va veb-sajt ako mogu da pronađu iste informacije na drugim mestima?
4) Vodite računa o pravopisu i gramatici sadraja. Pravopisne i slovne, kao i gramatičke greke na veb-sajtu deluju vrlo neprofesionalno. Ako niste urednik, angaujte osobu koja jeste da proveri sadraj pre nego to se postavi na va veb-sajt.
5) Upotrebljavajte preteno kratke rečenice sa deset ili manje reči. Ako morate da koristite dugačke rečenice, pokuajte da ih okruite kraćim. Korisnici nemaju mnogo strpljenja za dugačke, sloene rečenice u tampanim publikacijama, a jo manje na Web-u. Naravno, ne treba u potpunosti izbegavati malo due rečenice, čak ih treba povremeno dodavati između kraćih, da va tekst ne bi zvučao poput bukvara za đake prvake.
6) Koristite kratke pasuse sa dosta praznog prostora između njih. U svetu tampe, prazan prostor je va neprijatelj. Previe praznog prostora u tampi znači neiskorićen prostor, ali na Internetu, gde prostor nije toliko skup, prazan prostor je ključan za tok sadraja i čitljivost. Čitanje na ekranu je mnogo tee za većinu ljudi, tako da im dodatni prazan prostor pomae da ne izgube mesto do kog su stigli sa čitanjem. Dobra praksa je ograničiti pasuse na četiri do pet rečenica.
7) Upotrebljavajte numerisane liste ili liste sa znakovima za nabrajanje to je čeće moguće bez prekidanja toka članka ili drugog sadraja na sajtu. Te liste su lake za čitanje. One pomau korisnicima da na prvi pogled uoče o čemu govori tekst i olakavaju im da brzo pronađu informacije koje su im potrebne.
8) Razdvajajte sadraj sa zanimljivim naslovima i podnaslovima. Ovo je jo jedan od onih elemenata veb-sajta koji pomau korisnicima da na prvi pogled zaključe o čemu se radi u tekstu. Raznovrsnost pomae vaim čitaocima da brzo, letimičnim pogledom pronađu upravo informaciju koja im je potrebna. Naslovi i podnaslovi su mnogo vaniji na Web-u nego to su ikada bili u tampi.
9) Upotrebljavajte ključne reči tamo gde je moguće, ali nemojte da preterujete. Upotrebite ključne reči samo tamo gde ima smisla.
10) Dodajte poziv na akciju. Korisnici neće preduzeti akciju ako ih ne pozovete da to učine, zato ih pozovite. Kad elite da popune formular, da postanu članovi vae mejling liste ili da izvre kupovinu zatraite da to i urade. Izreka trai i daće ti se" jednako je vana na Internetu kao u offline svetu.
Нема коментара:
Постави коментар