- извор: Форум београдских гимназија, Конференција гимназија Србије
- http://www.pdis.org.rs/pdis/index.php?option=com_content&view=article&id=133:2011-09-27-16-03-14&catid=2:vestin&Itemid=2
Професори гимназија изиграни од стране Националног просветног савета
Данас је одржана седница НПС, а једна од главних тема је била усвајање иновираних програма за гимназију, привремено на две године, до почетка реформе гимназије.
Седници су присуствовали и представници Конференције гимназија Србије (КГС) (коју окупља Форум београдских гимназија) Милица Миленовић и Миодраг Сокић.
Представници КГС су желели да члановима НПС објасне предлог професора из многих гимназија у Србији да НПС не подржи предложене измене програма, јер су промене козметичке и политичке природе, а има и штетних измена, поготово у предмету српски језик.
Међутим, нити је председница НПС хтела да прочита допис КГС на седници, нити је представницима КГС хтела да дâ реч, иако су је тражили више пута. Уместо тога, а уз помоћ присутних гостију из Министарства просвете и завода за унапређивање образовања и васпитања, успешно је гласање привела крају.
Тако ће неки професори српских гимназија, у сред наставе, за 15-так дана морати да мењају своје програме, док остали у својим предметима неће мењати ништа, а све заједно ће се звати промене наставних програма у гимназијама".
Слично се догодило и у јануару 2011, када је КГС упутила НПС резултате анкете коју је спровела у већини гимназија у Србији, поводом најављене реформе гимназије, затраживши да се реформа не сме спровести без доношења стандарда постигнућа за ученике и формирања опште матуре. И тај документ никада није предочен члановима НПС. Убрзо, у време великог штрајка у просвети, реформа је пала на улици", а НПС-у остаје на душу да ли је и он допринео томе да се реформа гимназије мора спречити на тај начин.
Исто је и сада. КГС је понудио НПС-у и образовању потпуну оперативу у свим гимназијама. КГС је једини способан да спроведе стварне јавне расправе, дискусије, трибине и форуме међу свих 6 000 професора гимназија. КГС је једини способан да дође до поузданих одговора шта је најбоље за гимназију, а да те одговоре дају они који спроводе наставу и без којих нема добрих промена и добрих реформи.
Очигледно је да то просветним властима и НПС није потребно, а да ће се реформе и даље, као и до сада, доносити у веома уском кругу људи.
За КГС:
2011-09-27 Миодраг Сокић, професор Прве београдске гимназије
Председник Форума београдских гимназија,
Координатор КГС
.
Прилог:
Ово је извод из писма које је КГС упутила Националном просветном савету:
НПС: др Десанка Радуновић
Поштована,
Као што Вам је познато, иницијативу за оснивање Конференције гимназија Србије (КГС) покренуо је Форум београдских гимназија, са циљем да се професори гимназије укључе у расправу о предстојећим променама у гимназијама. Част нам је што сте и Ви присуствовали оснивању КГС и тиме допринели важности тог догађаја у нашем образовању.
Као први корак ка укључењу професора гимназија у предстојеће промене, КГС је прошле школске године спровела велику анкету у гимназијама Србије на тему: ,,Какву гимназију хоћемо?'' У анкети је учествовало 1153 професора, или око 25% професора који раде у гимназијама. Спровођењем ове анкете показали смо да се може (ако се хоће) спровести јавна расправа у најширем смислу, како у форми анкете, тако и у форми дискусије, форума, гласања, класичне јавне расправе и сл. О резултатима анкете смо обавестили и НПС, 4. јануара 2011.
У суботу, 24.09.2011. године у Првој београдској гимназији одржана је четврта Конференција гимназија Србије. После детаљне дискусије о предложеним изменама програма за гимназију закључено је да се КГС у начелу не слаже са предложеним иновираним програмом, који је само привидна преправка досадашњег наставног плана и програма, док ми тражимо суштинске промене које ће омогућити праву реформу, као и учешће гимназијских професора у тој реформи.
Ово неслагање КГС са предложеним променама је последица наше искрене намере да допринесемо да предстојећа реформа гимназије буде што је могуће боља и да не дозволимо импровизације и грешке које најпре можемо уочити ми који предајемо у гимназијама. У складу са тим, КГС има искрену жељу да буде сарадник НПС и ЗУОВ на заједничком послу.
КГС је донела следеће виђење предстојећих промена у гимназијама:
1. Да НПС прво усвоји стратегију образовања Србије, па на основу ње усвоји стандарде постигнућа ученика гимназија, који би били основа за израду реформисаних планова;
2. Да се обезбеде средства за реформу пре њеног извођења;
3. Да се на основу претходно усвојених стандарда постигнућа ученика и ставова факултета уведе екстерна матура која би омогућавала директан упис на факултете;
4. Да се, у складу са стандардима постигнућа ученика, локалној самоуправи, школама и наставницима омогући већа аутономија у планирању и извођењу наставе;
5. Да чланови КГС-а буду увршћени у комисије НПС-а и ЗУОВ-а за иновирање програма, као представници КГС-а;
6. Да се у гимназијама благовремено организују јавне расправе о било ком будућем предлогу реформе гимназије. КГС је спремна да учествује у организацији јавних расправа.
Унапред хвала!
За КГС: Миодраг Сокић, професор гимназије
Прилог: најзначајнија запажања:
На седници КГС разматрани су предложени наставни планови по наставним предметима. Сматрамо да је потребно да нагласимо неколико ставова:
У поступку измена наставних планова требало би посебно размотрити и стварно стање како би се системски поправили негативни трендови у функционалном знању и вештинама ученика који су све бројнији. Као примере наводимо само неколико:
- изражавање, познавање и коришћење основног писма, који све више настају као последица потпуно погрешног приступа у коришћењу савремених технологија а посебно друштвених мрежа;
сматрамо да постоји реална потреба да у гимназијском образовању треба одвојити српски језик од књижевности, прецизније посебно треба проучавати правопис, историју језика, фонетику, морфологију и синтаксу, а посебно обрађивати књижевна дела најзначајних писаца
- проблеми у области ИТ су све већи јер не постоје права системска решења и стандарди, информатичка писменост друштва је на веома ниском нивоу у односу на све остале земње у окружењу што као директну последицу има низ негативних трендова у многим другим областима
- потребно је тежити већој заступљености кабинетске наставе, пре свега у наставним предметима природних наука али и у страним језицима
- наставницима треба омогућити знатно већи степен слободе у креирању наставних планова и тако би ученици били заинтересованији за ове предмете.
КГС, 2011-09-25
Прилог:
Нема коментара:
Постави коментар