Drage učenice i dragi učenici II-3,
Prve nedelje u 2. razredu, u ponedeljak i u petak, napravili smo mali uvod u ono to ćemo raditi ove kolske godine u okviru ovog predmeta. Na narednim časovima počećemo da koristimo programski jezik C#. Naravno, polazimo od toga da ste u 1. razredu prilično dobro savladali osnove algoritamskog reavanja zadataka, uređivanje i testiranje programskog koda u programskom jeziku C u razvojnom okruenju Code Blocks.
Kada kaemo osnove algoritamskog reavanja zadataka, uglavnom mislimo na osnovne/kolske/tipične zadatke iz linijske, razgranate (if) i ciklične strukture (for, while) negde do nizova i potprograma, uključujući i osnovne tipove podataka (cele i realne brojeve).
Ove kolske godine, po vaećem nastavnom planu za 2. razred specijalizovanog odeljenja, nastavljamo tako to počinjeno sa nizovima, a odmah zatim prelazimo na matrice i sloenije zadake, ali u programskom jeziku C#.
Programski jezik C# je sintaksno sličan programskim jezicima C i C++, ali ipak drugačiji. Za razvojno okruenje koristićemo Visual Studio. Za sve kolske/domaće zadatke u 2. razredu, nije previe bitno koju verziju razvojnog okruenja ćemo koristiti počev od verzije Visual Studio-a 2010, ali da bi bilo to manje zabuna na računarima u kabinetima i kod kuće, koristiće se verzije 2015 i/ili 2017. Ipak, ne urite sa preuzimanjem i instalacijom Visual Studio-a, sačekajte jo nedelju-dve, da najpre vidite kako sve to izgleda i funkcionie na računarima u kabinetima kole.
Takođe, na prvim časovima smo koristili i koristićemo onlajn kompajlere, kao to smo juče već videli na portalu petlja.org. Naravno, nedostatak onlajn kompajlera je to nemamo ozbiljniju pomoć razvojnog okruenja prilikom otkrivanja i ispravljanja greaka, pre svega sintikasnih, a i to se neretko deava da budu spori ili čak nedostupni, zbog većeg opterećenja servera (kada mnogo korisnika/programera testira svoje programske kodove istovremeno). Dakle, uvek postoji mogućnost da smo napisali potupno tačan/ispravan programski kod, ali da iz nekog razloga onlajn kompajler u nekom trenutnku ne uspe da ga ispravno prevede i pokrene za testiranje, tako da nije cilj da vam odmah svi kodovi prorade, već samo da se malo upoznate sa takvim mogućnostima i portalima, kao i da malo uporedite reenja zadataka u nekoliko različitih programskih jezika (C++, C#, Pajton, Java, Pascal).
Za najjednostavnije zadatke besplatan alat FlowGorithm nam moe pomoći ne samo za bolje razumevanje i testiranje algoritamskog reenja, već i za bre upoznavanje sintaksi nekoliko različitih tipičnih programskih jezika.
Kako bi to uspenije napravili prelaz sa programskog jezika C na C# (i sa razvojnog okruenja Code Blocks na Visual Studio), preporuka je da narednih dana, kod kuće pregledate materijale na portalu petlja.org i obratite malo vie panje na nekoliko ključnih primera, kao to su:
1. Zbirka zadataka - Osnovni nivo (https://petlja.org/biblioteka/r/kursevi/Zbirka)
- Najjednostavniji zadatak: Trening: https://petlja.org/biblioteka/r/problemi/Zbirka/trening
- Celobrojno deljenje, na primer, Poklon: https://petlja.org/biblioteka/r/problemi/Zbirka/pokloni
- Grananje (if), na primer, Agregatno stanje vode: https://petlja.org/biblioteka/r/problemi/Zbirka/agregatno_stanje i/ili Uspeh učenika: https://petlja.org/biblioteka/r/problemi/Zbirka/uspeh_ucenika
- i iz malih serija brojeva kao obavezan domaći zadatak - Najloiji kontrolni: https://petlja.org/biblioteka/r/problemi/Zbirka/najlosiji_kontrolni
a zatim, pregledajte i zadatke koji slede iz cikličnih strukutra (petje), kao to su n! i sl.
Prilikom reavanja ovih zadataka, ne mora da vam po svaku cenu programski kod proradi na onlajn kompajleru na portalu Petlja.org, ali je veoma vano da linije programskog koda, kao i algoritme napiete u vaim sveskama i to najamanje bar za jedan zadatak (obavezan je Najloiji kontrolni). Takođe, u ovom trenutku, moete koristiti bilo koje tehnike programiranja koje ste naučili. Na primer, moete koristiti petlje i/ili nizove, ali i ne morate. Najvanije je da samostalno dođete do tačnog reenja koje je vama (svakom od vas pojedinačno) potpuno jasno i razumljivo.
Nakon toga, pregledajte sledeće materijale (lekcije):
2. Priručnik za C# (https://petlja.org/biblioteka/r/kursevi/prirucnik-csharp)
- https://petlja.org/biblioteka/r/lekcije/prirucnik-csharp/predgovor
- https://petlja.org/biblioteka/r/lekcije/prirucnik-csharp/uvod
- https://petlja.org/biblioteka/r/lekcije/prirucnik-csharp/instalacija-razvojnog-okruzenja
- https://petlja.org/biblioteka/r/lekcije/prirucnik-csharp/kreiranje-prvog-programa
- https://petlja.org/biblioteka/r/lekcije/prirucnik-csharp/kakodaposaljeszadatke
- https://petlja.org/biblioteka/r/lekcije/prirucnik-csharp/greske
- https://petlja.org/biblioteka/r/lekcije/prirucnik-csharp/ispisivanje
Reenja vaih domaćih zadataka čuvajte u vaim sveskama i na vaim računarima kod kuće, a na sledećim časovima obijasnićemo kako će te ih postavljati na sistem za elektronski podrano učenje na ocenjivanje.
Ukoliko budete imali bilo kakve nedoumice ili pitanja, bilo bi dobro da ih zapiete u vaim sveskama i svakako da ih postavite i na narednim časovima.
Pozdrav,
Dragan Ilić
Нема коментара:
Постави коментар