- Izvor Presonal magazin: http://www.personalmag.rs/internet/internet-put-do-biraca/
Internet put do birača
Predizborna kampanja za naredne parlamentarne izbore polako se zahuktava, a kao jedno od popularnijih sredstava za pridobijanje birača, stranke u Srbiji će koristiti...
Predizborna kampanja za naredne parlamentarne izbore polako se zahuktava, a kao jedno od popularnijih sredstava za pridobijanje birača, stranke u Srbiji će koristiti internet. Da bi političke partije na pravi način iskoristile moć virtuelne mree, potrebno je, između ostalog, da lokalizuju svoje kampanje, da budu na internetu sve vreme, i da im video bude centar predizborne kampanje na netu, smatraju sagovornici Danasa.
ef Izbornog taba G17 plus, ističe za Danas da mnogi u Srbiji internet vide kao čarobni tapić za vođenje uspene kampanje i da se pozivaju na iskustva američkog predsednika Baraka Obame, zaboravljajući ili ne znajući da je u njoj učestvovalo dva miliona volontera, koji su zakucali na preko 10 miliona vrata. Obamin tab je tokom kampanje potroio 750 miliona dolara, od toga 70 odsto ili preko 500 mil dolara na televiziju, a samo 2 odsto ili 15 mil dolara na internet", ukazuje sagovornik.
![Internet put do birača 0302 ocp w380 h300 Internet put do birača](http://www.danas.rs/upload/images/news/2011/8/12/0302_ocp_w380_h300.jpg)
Po njegovom miljenju, 4,1 miliona korisnika interneta u Srbiji je brojka koju ni jedna stranka ne sme da ignorie, ipak, mislim da internet neće biti, kao ni u svetu odlučujući faktor". Ključ uspeha će se nalaziti u političkom programu, ideji i dobroj organizaciji 'door to door' kampanje. Kako je rekla Gordana Čomić dilema oko prioriteta, terenski ili internet aktivizam, je danas kao da pre 15 ili 20 godina: pita terenski ili plakat aktivizam". Nema uspeha bez direktnog kontakta dobrog sadraja, rukovanja, pitanja i paljivog sluanja".
Na sagovornik naglaava da postoje osnovna pravila onlajn kampanje za stranke, a to su morate uvek biti na internetu, 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji; posle nekog događaja u kampanji morate ispratiti reakcije na internetu; internet je danas primarno social networking, uključite se; video mora biti centar vae kampanje na netu; pogreno je razmiljanje napraviću sajt (fun page, twitter nalog) i oni će doći. Neće. Morate biti aktivni; svaka kampanja je na kraju lokalna, zbog toga lokalizujte svoje poruke.
Prema rezultatima nekih istraivanjima, 50 odsto stanovnitva Srbije starijeg od 18 godina redovno ili povremeno pristupa internetu. Od njih čak 67 odsto ima Fejsbuk nalog, a vie od 75 odsto redovno gleda Jutjub. Meni je u poslednje vreme izuzetno zanimljiv razvoj tvitera u Srbiji, koji doivljava mini 'invaziju' političara. Većina korisnika interneta je mlađa, obrazovanija, urbanija i s većim ličnim dohotkom od proseka u Srbiji. Ukoliko sve ovo znamo, nemoguće je predloiti univerzalni način vođenja kampanje na internetu u Srbiji. Svaka stranka će morati da pronađe svoj put od potpunog ignorisanja do apsolutne glorifikacije", objanjava ****janović i dodaje da je mnogima, uključujući i njega, koji su vie od proseka prisutni na netu izuzetno bitno kako će se novinari, a ne stranke, prilagoditi brzini koju internet donosi.
On ocenjuje da su otvorena mnoga pitanja koja su podelila internet zajednicu i profesionalne novinare, pa ću s toga zaključiti rečima sutra u izborima neće biti bitno kako će se stranke organizovati na internetu, već kako će tu gomilu informacija, često lanih, novinari preneti oflajn građanima".
Mili Đajić, predsednik Upravnog odbora Centra modernih vetina, ističe za Danas da su stranke u Srbiji koristile internet u svojim kampanjama i dodaje da je to tada vie rađeno da bi se pokazala modernost u kampanji, jer nije imalo nekog velikog uticaja na sam rezultat izbora. On navodi da su se danas stvari promenile, jer je od broj korisnika drutvenih mrea u Srbiji porastao za vie od 30 puta, sa 80.000 na 2.800.000 i sada kampanja na internetu ima smisla i moe uticati na rezultat".
internet će biti veoma popularno komunikaciono sredstvo u sledećoj kampanji, ali ukoliko se bude neprofesionalno koristio, sigurno će imati negativan efekat po kandidate ili stranke", objanjava Đajić. Prema njegovim rečima, stranke će morati da budu sve vreme kampanje u dvosmernoj komunikaciji sa biračima.
Vi danas moete pratiti uivo nečiji govor, a imate na raspolaganju mogućnost da postavite dodatno pitanje. Takođe, i kandidati i stranke će morati da se ponaaju onako kako govore. Nema vie skrivanja, jer smo pod lupom javnosti. U kampanjama na internetu najvanije je vreme. Bojim se da tu stranke kasne, jer kampanja na internetu nikada ne prestaje i potrebno je svakim danom povećavati broj ljudi koji vas prate. To moemo činiti samo ako kreiramo koristan i zanimljiv sadraj. Stranke se moraju otvoriti i biti od koristi korisnicima interneta. Najveća greka će biti ukoliko ljudi u tabovima internet doive kao jo jedan jednosmeran medij kao to su novine ili televizija", ističe Đajić.
U Srbiji je prilično dobra penetracija interneta i ona svakim danom raste. Oko 45 odsto populacije je redovno ili povremeno na mrei. Milion prodatih pametnih" telefona pokazuje da je veliki broj ljudi non-stop na mrei. Ono to svi zaboravljaju je da je to najaktivniji deo populacije koji vuče ovu zemlju napred. Tu su mladi, preduzetnici, funkcioneri, direktori kompanija U Srbiji je prosečna izlaznost na izbore je za 10 odsto veća nego broj korisnika interneta", zaključuje Đajić. (izvor: Danas.rs)
Нема коментара:
Постави коментар